Een levendige herinterpretatie van het klassieke arcade spel uit de jaren 80
I, Robot door Jeff Minter biedt een levendige herinterpretatie van het klassieke arcade spel uit de jaren '80. De gameplay draait om het besturen van een oskop robot die door kleurrijke, verschuivende tegels navigeert terwijl hij de altijd waakzame Oog vermijdt. Als het Oog je ziet springen, is het spel voorbij. De mix van tegels flippen puzzels en snelle buis-schieter niveaus maakt het boeiend.
Visuele overbelasting
De kenmerkende visuele stijl van Minter in I, Robot staat centraal, met een verbluffende reeks van kaleidoscopische kleuren die door de ervaring draaien en vervormen. De procedurale muziek past zich ook aan je voortgang aan, intensiverend naarmate je punten verzamelt en steeds uitdagendere niveaus overwint. De 55 fasen bieden een verscheidenheid aan uitdagingen, waaronder arena-gebaseerde gevechten.
Hoewel de kern gameplay leuk en verslavend is, ligt de ware charme in de ungame-modus. Hier kun je de visuals en geluiden van het spel verkennen in je eigen tempo, een speelse knipoog naar Minter's creatieve genialiteit. Er zijn ook online ranglijsten. Echter, de gameplay kan repetitief aanvoelen, en visuele overbelasting kan overweldigend zijn.
Unieke en visueel verbluffende ervaring voor de fans
I, Robot biedt een unieke en visueel verbluffende ervaring die retro charme mengt met moderne creativiteit. Terwijl de gameplay boeiend is en de audio-visuele effecten meeslepend zijn, spreekt het niet iedereen aan vanwege de repetitiviteit en overweldigende visuals. Niettemin zullen fans van Jeff Minter's stijl het fascinerend vinden.










